Prezentujemy czaszę modyfikujące światło w studio fotograficznym.
Parasolki fotograficzne to najprostsze, a jednocześnie bardzo efektywne modyfikatory światła, pozwalające zachować lepszą kontrolę nad jego emisją. Do ich głównych zalet zaliczyć można małą wagę i niewielkie wymiary po złożeniu. Montaż i demontaż jest błyskawiczny.
Zewnętrzna srebrno-czarna czasza jest demontowana.
Parasolka posiada trzy czasze: białą, czarną i srebrną. Daje to funkcjonalność dwóch parasolek w jednej! Używaj jej jako białej dyfuzyjnej lub jako biało-czarnej odbijającej!
Działanie:
Płaszczyzna srebrno-biała odbija światło, kierunkując je na wybrany obiekt. Wydobywa i podkreśla kontrasty fotografowanej sceny, uwydatnia kształty, faktury i desenie. Sprawia, że fotografowany obiekt jest trójwymiarowy, nie "płaski".
Czarna czasza wytłumia odbite światło, sprawia, że w kadrze nie ma niepożądanych refleksów i odbić.
Parasolka biała rozpraszają światło, czyniąc je bardziej miękkim i naturalnym. Wyrównują oświetlenie fotografowanej sceny, niwelują cienie. Najczęściej używane są przy portretach, lecz nie tylko. Znajdą zastosowanie w każdym rodzaju fotografii, kiedy ważne jest, by światło było jak najbardziej naturalne. Parasolki transparentne (przepuszczalne) mają zbliżone działanie do softboxu.
Czarna płaszczyzna jest bardzo gruba - gwarantuje, że nie przedostanie się żadne światło.
Zdjęcie zrobione z lampą skierowaną na wprost, bez modyfikacji światła Naszyjnik został poprawnie naświetlony, lecz pojawiły się na nim wyraźne, kontrastowe odbłyski, oraz ostre cienie na tle. |
Parasolka dyfuzyjna transparentna Światło przeszło przez półprzepuszczalną białą płaszczyznę rozpraszającą. Stało się bardziej miękkie, równiejsze i mniej kontrastowe. Rozproszone zostały cienie pod naszyjnikiem i zamieniły się w estetyczne odbicie (naszyjnik na akrylowej podstawce). |
Biała parasolka odbijająca Światło zostało odbite od białej płaszczyzny. Delikatnie rozproszyło cienie pod naszyjnikiem. Mimo, że w koralach naszyjnika nadal widoczne są odblaski, są słabsze i mniej rzucające się w oczy, a światło ładnie podkreśliło kolor, oraz zachowało trójwymiarowość przedmiotu. |