Dedykowany do obiektywów:
Fuji: XF18mm F2 R XF35mm F1.4 R Tamron: AF 55-200mm F/4-5.6 Di II LD Macro Panasonic: LUMIX G X Vario 45-200mm f/4-5,6 MEGA O.I.S Lumix G VARIO 14-45mm / F3.5-5.6 ASPH. / MEGA O.I.S LUMIX G VARIO 45-150mm/F4.0-5.6 ASPH./MEGA O.I.S. Pentax: SMC Pentax-DA 50mm F1.8 SMC Pentax-DA 18-55mm F3.5-5.6 AL SMC Pentax-DA 18-55mm F3.5-5.6 AL II SMC Pentax-DA 18-55mm F3.5-5.6 AL WR SMC Pentax-DA 50-200mm F4-5.6 ED SMC Pentax-DA L 18-55mm F3.5-5.6 AL Samsung: NX 50-200mm 4.0-5.6 ED OIS T50200SB Olympus: ZUIKO DIGITAL ED 50mm Makro 1:2.0 ZUIKO DIGITAL 35mm Makro 1:3.5 M.ZUIKO DIGITAL ED 12-50mm 1:3.5-6.3 EZ M.ZUIKO DIGITAL ED 9-18mm 1:4.0-5.6 |
Nikon: 1 NIKKOR VR 6,7–13 mm f/3,5–5,6 55-200 mm f/4-5,6 AF-S VR DX NIKKOR 55-200 mm f/4-5,6G ED AF-S DX NIKKOR 50 mm f/1,8D AF NIKKOR 50 mm f/1,4D AF NIKKOR 35 mm f/2D AF NIKKOR AF-S DX NIKKOR 35 mm f/1,8G AF-S DX Micro NIKKOR 85 mm f/3,5G ED VR 24mm f/2.8D AF NIKKOR AF-S DX Micro NIKKOR 40 mm f/2,8G 18-55 mm f/3,5-5,6G AF-S VR DX NIKKOR 18-55 mm f/3,5-5,6GII AF-S DX NIKKOR AS-S 24mm f/2,8D Nikon AF-NIKKOR 35mm f/2D Canon: EF-S 60mm f2.8 Macro USM EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM EF 40mm f/2.8 STM EF 50mm f/1.8 II EF 50mm f/2.5 Compact Macro EF-S 60mm f2.8 Macro USM EF 135mm f/2.8 (with Softfocus) |
oraz innych o średnicy pasującej do opisu.
Działanie filtra pełnego:
Filtr szary pełny jest niezbędnym wyposażeniem każdego fotografa. Pozwala zmniejszyć ilość światła docierającego materiału światłoczułego o 4 działki przesłony.
Ma przepuszczalność 6,25%, dzięki czemu wyklucza prześwietlenie jasnych partii obrazu, pozwalając zastosować dłuższy czas dla partii ciemnych - uzyskujemy tym samym więcej detali. Umożliwia ponadto większe otwarcie przesłony i otrzymanie mniejszej głębi ostrości. Jest niezbędny podczas fotografowania mocno oświetlonych scen, krajobrazów, wody, etc.
bez filtra | z filtrem |
BEZ FILTRA: Możemy zatrzymać ruch, stosując jak najkrótszy czas naświetlania. EFEKT: Uchwycenie mewy w locie, "zamrożenie" fal na wodzie |
Z FILTREM: |