Dedykowany do obiektywów:
Panasonic: Lumix G VARIO 100-300mm F4.0-5.6 MEGA O.I.S LEICA D VARIO-ELMAR 14-50mm / F3.8-5.6 ASPH./ MEGA O.I.S. Tamron: AF 17-50mm F/2,8 XR Di II LD Aspherical AF 28-300mm F/3.5-6.3 XR Di VC LD Asferyczny [IF] Makro AF 28-75mm F/2,8 XR Di LD Aspherical [IF] Makro Pentax: Lumix G VARIO 100-300mm F4.0-5.6 MEGA O.I.S LEICA D VARIO-ELMAR 14-50mm / F3.8-5.6 ASPH./ MEGA O.I.S. Olympus: ZUIKO DIGITAL 14-54mm 1:2.8-3.5 II ZUIKO DIGITAL ED 50-200mm 1:2.8-3.5 SWD Sigma: 35 F1.4 DG HSM 18-50 F2.8-4.5 DC OS HSM Sony: SEL-18200 SEL-18200LE SEL-P18200 SAL-2875 |
Nikon: AF-S NIKKOR 28 mm f/1,8G AF-S NIKKOR 70-200mm f/4G ED VR 70-300 mm f/4,5-5,6G AF-S VR NIKKOR 18-135 mm f/3,5-5,6 ED-IF AF-S DX NIKKOR AF-S DX NIKKOR 18-105 mm f/3,5-5,6G ED VR AF-S NIKKOR 85 mm f/1,8G AF-S NIKKOR 35 mm f/1,4G 16-85 mm f/3,5-5,6G ED VR AF-S DX NIKKOR 18-70 mm f3,5-4,5G ED-IF AF-S DX Zoom NIKKOR AF-S DX NIKKOR 18-105 mm f/3,5-5,6G ED VR Canon: EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM EF 35mm f/2 IS USM EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS STM EF 70-200mm f/4L IS USM EF 70-200mm f/4L USM EF 70-300mm f/4-5.6L IS USM EF 100mm f/2.8L Macro IS USM |
oraz innych o średnicy pasującej do opisu.
Działanie filtra pełnego:
Filtr szary pełny jest niezbędnym wyposażeniem każdego fotografa. Pozwala zmniejszyć ilość światła docierającego materiału światłoczułego o 4 działki przesłony.
Ma przepuszczalność 6,25%, dzięki czemu wyklucza prześwietlenie jasnych partii obrazu, pozwalając zastosować dłuższy czas dla partii ciemnych - uzyskujemy tym samym więcej detali. Umożliwia ponadto większe otwarcie przesłony i otrzymanie mniejszej głębi ostrości. Jest niezbędny podczas fotografowania mocno oświetlonych scen, krajobrazów, wody, etc.
UWAGA: Filtry mają skazy na szkle, powstałą na wskutek złego odlania.
bez filtra | z filtrem |
BEZ FILTRA: Możemy zatrzymać ruch, stosując jak najkrótszy czas naświetlania. EFEKT: Uchwycenie mewy w locie, "zamrożenie" fal na wodzie |
Z FILTREM: |